Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zdravotně technické a plynovodní instalace v předškolním zařízení
Műller, Martin ; Vaščáková, Alena (oponent) ; Vrána, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává zdravotně technické a plynovodní instalace, s využitím srážkových vod v předškolním zařízení. Teoretická část se zabývá lapáky tuků. Experimentální část je zaměřena na průtoky vody, předškolním zařízení. V projektové a výpočtové části jsou zpracovány návrhy kanalizace, vodovodu, plynovodu, využití srážkové vody a napojení objektu na inženýrské sítě. Diplomová práce byla zpracována dle současných norem, zákonů a vyhlášek.
Vývoj porodnosti a předškolní péče v České republice po roce 1950
Křesťanová, Jana ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kocourková, Jiřina (oponent)
Vývoj porodnosti a předškolní péče v České republice po roce 1950 Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je v kontextu vývoje porodnosti podrobněji zmapovat vývoj předškolní péče a finanční podpory rodin s dětmi na území České republiky po roce 1950. Proces porodnosti je v práci analyzován nejen pomocí základních ukazatelů, ale i prostřednictvím hlubších metod dekompozice. Ukazuje se, že kvalitní a všem dostupná síť předškolních zařízení hraje v kontextu porodnosti určitou roli. Pro řadu rodičů je důležitá slučitelnost práce a rodiny a dostatečná nabídka předškolní péče tomu může napomoct. Jak se na základě získaných dat ukázalo, poptávka po předškolních zařízeních však často převyšovala nabídku. Nahlédnutím do výstupů výběrových šetření bylo také zjištěno, že převážná část respondentů si nemyslí, že by předškolní dítě zaměstnané matky strádalo. Do budoucna by se měla rozšiřovat nejen kapacita předškolních zařízení, ale také další možnosti pro ulehčování slaďování pracovního a rodinného života, jakými by mohla být například lepší nabídka flexibilních pracovních úvazků. Klíčová slova: porodnost, dekompozice, předškolní zařízení, finanční podpora rodin, výběrová šetření, Česká republika
Logopedická intervence realizovaná u dětí předškolního věku v mateřských školách v podmínkách okresního města
Stará, Dana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
NÁZEV: Logopedická intervence realizovaná u dětí předškolního věku v mateřských školách v podmínkách okresního města AUTOR: Bc. Dana Stará KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce měla za cíl analyzovat problematiku logopedické intervence realizované v předškolních zařízeních v podmínkách okresního města. Diplomová práce byla zaměřena na to, jaké je vzdělání pedagogických pracovníků v oblasti logopedické péče u dětí předškolního věku, jaká je spolupráce s odbornými institucemi v této oblasti, jaké formy předškolní pedagogové využívají při práci s dětmi a jakou péči mateřské školy poskytují v oblasti rozvoje řečových schopností. Byla analyzována odborná literatura týkající se psychomotorického vývoje dětí v předškolním věku, komunikace, komunikační schopnosti, vývoje řeči u dětí v předškolním věku a narušení komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. Dále byla analyzována legislativa týkající se vzdělávání v mateřských školách a logopedické intervence na území České republiky. V praktické části byla provedena konfrontace teorie a poznatků získaných ve výzkumném šetření. Východiskem byl předvýzkum uskutečněný v jedné mateřské škole. Dále byl proveden vlastní výzkum, ve kterém byly použity metody a techniky dotazníku,...
Čeština jako cizí jazyk v předškolním zařízení
Hušáková, Barbora ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
v českém jazyce Text se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka v předškolním zařízení, protože práce s dětmi předškolního věku je spojena s řadou specifik a vyžaduje tedy speciální přístup pedagoga. Děti-cizinci často pochází z rodin, kde nikdo nemluví česky, a mívají velice omezenou slovní zásobu. Jejich inkluze v českém školním prostředí tedy není snadná. V teoretické části práce se věnujeme nejprve analýze kurikulárních dokumentů pro předškolní vzdělávání, a to zejména s ohledem na děti-cizince. Dále se zaměřujeme na možnosti podpory integrace dětí-cizinců při vzdělávání v českých předškolních zařízeních. Následuje nastínění aspektů doprovázejících začlenění cizinců do výuky a teoretická východiska k postupu při integraci dítěte-cizince. Na konci teoretické části charakterizujeme skupinové a individuální kurzy. Předmětem empirické části jsou dvě případové studie, jejichž náplní je komplexní analýza situace dětí-cizinců ve vybraných předškolních zařízeních.
Služby péče o předškolní děti v České republice jako nástroj úspěšného slaďování práce a rodiny
Lásková, Andrea ; Munková, Gabriela (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Služby péče o předškolní děti v České republice jako nástroj úspěšného slaďování práce a rodiny" hodnotí fungování současného systému služeb péče o předškolní děti v České republice jako nástroje úspěšného slaďování práce a rodiny a pokouší se doporučit konkrétní kroky, které by přispěly k lepšímu fungování tohoto systému v budoucnu. V rámci hodnocení současného systému byly identifikovány jak aspekty, které k funkčnosti systému z hlediska slaďování práce a rodiny přispívají, tak i nedostatky, které naopak jeho funkčnost omezují. Práce se pak podrobněji věnovala zjištěným nedostatkům a odhalování jejich příčin, na základě kterých bylo možné uvažovat nad dalšími kroky, které by se měly v budoucnosti podniknout. Jako hlavní doporučení do budoucna je uváděno vypracování nové koncepce rodinné politiky, jejímž cílem by bylo odstranění zjištěných nedostatků současného systému. Při práci na nové koncepci by měla probíhat diskuse mezi všemi aktéry, kteří hrají v současném systému služeb péče o předškolní děti roli, měla by být zohledňována doporučení nadnárodních a mezinárodních subjektů i neziskových organizací a inspirace pro konkrétní opatření by měly být čerpány z příkladů dobré praxe ze zahraničí.
Rámcová analýza institucionální péče o děti mladší tří let
Kefurtová, Denisa ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Diplomová práce 2019 Denisa Kefurtová UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Rámcová analýza institucionální péče o děti mladší tří let Diplomová práce Autor práce: Denisa Kefurtová Studijní program: Veřejná a sociální politika Vedoucí práce: Mgr. Magdalena Mouralová Rok obhajoby: 2019 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne 31. 7. 2019 Denisa Kefurtová Bibliografický záznam KEFURTOVÁ, Denisa. Rámcová analýza institucionální péče o děti mladší tří let. Praha, 2019. 73 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut Politologie. Katedra Politologie. Vedoucí diplomové práce Mgr. Magdalena Mouralová Rozsah práce: 118 200 znaků včetně mezer bez anotací, seznamu literatury a příloh Anotace Tato diplomová práce se zabývá politikou předškolního vzdělávání, konkrétně přijímáním dvouletých dětí do mateřských škol v České republice. Novela školského zákona, která měla předškolním...
Nabídka a skladba jídel pro děti v předškolních zařízeních
MALIMÁNKOVÁ, Jana
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na výživu dětí v předškolních zařízeních. Děti zde dostávají přesnídávku, oběd a svačinu, což vychází na 60 % jejich denního příjmu. Pro zdravý vývoj dětí je velice důležité, aby strava dosahovala výživových norem pro předškolní dítě. Z tohoto důvodu byl zřízen spotřební koš, který je stanovený vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování. Pro pomoc při vytváření jídelníčku vydalo Ministerstvo zdravotnictví Nutriční doporučení, kde je stanovena četnost pokrmů. Předložená bakalářská práce se skládá celkem ze tří cílů. Prvním cílem je zhodnotit, zda spotřební koš vybraných předškolních zařízení splňuje požadavky, které jsou stanoveny vyhláškou. V druhém cíli jsem se zaměřila na to, jak předškolní zařízení splňují Nutriční doporučení Ministerstva zdravotnictví. A třetím cílem zjišťuji, zda náhodně vybrané čtyřdenní jídelníčky odpovídají potřebám dítěte dané věkové skupiny z hlediska energetického a zastoupení jednotlivých živin. Ke zpracování praktické části jsem za prvé využila jídelníčky na 4 týdny, ve kterých jsem sledovala, zda školní jídelna v předškolním zařízení splňuje či nesplňuje doporučenou četnost jídel. Za druhé jsem obdržela výsledné spotřební koše vybraných školních jídelen, vyhodnotila je a následně zjistila, jak splňují nebo nesplňují spotřební koš. Za třetí jsem získala receptury a informace o druzích potravin ke čtyřem náhodně vybraným dnům z daného měsíce. Získaná data jsem propočítala v programu Nutriservis a zjistila, jestli jídelníčky odpovídají potřebám předškolního dítěte z hlediska energetického a zastoupení jednotlivých živin. Dle výsledku výzkumu se ukázalo, že spotřební koš nebyl u dvou jídelen v předškolním zařízení splněn. Dále bylo zjištěno, jak školní jídelny dodržují Nutriční doporučení a ve kterých kritériích mají ještě mezery. Co se týče splnění potřeb předškolních dětí z jídel přijímaných v předškolním zařízení, bylo odhaleno, že příjem je vyšší, někdy dokonce přesahoval celkový denní příjem. Je ale nutné si uvědomit, že se nepočítá s přesným množstvím jídla na talíři dítěte a neodečítá se množství zbytků jídla.
Dětská skupina jako alternativní služba péče o předškolní děti
OULEHLOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zaměřuje na dětskou skupinu jako alternativní službu péče o předškolní děti, ve které byly stanoveny dva hlavní cíle. Prvním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká je péče o děti ve vybraných dětských skupinách v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zjistit, jak jsou rodiče spokojeni se službou dětských skupin, a z jakého důvodu volí tuto alternativu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, kdy první se zabývá historií vzniku a vývoje předškolních institucí. Druhá kapitola pojednává o dalších službách péče o děti od 1 roku do 7 let v České republice. Třetí kapitola podrobně vysvětluje, jak funguje dětská skupina a co vše musí splňovat. V praktické části byla použita kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu. S vedoucími pracovníky jednotlivých dětských skupin byl veden polostrukturovaný rozhovor. Pro rodiče, jejichž děti dochází do těchto zařízení, byl vytvořen dotazník, který byl informanty hromadně rozeslán. Zjištěné informace byly zpracovány formou myšlenkových map, tabulek a grafů. Výsledky této práce mohou být užitečné pro představu o chodu dětských skupin v rámci Jihočeského kraje. Mohou je využít současní či budoucí zaměstnanci v dětských skupinách, rodiče, využívající tuto službu, či ti, kteří se rozhodují pro zařazení dětí do dětské skupiny. Dále si mohou rozšířit povědomost o této službě studenti pedagogických oborů i laická veřejnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.